A hétvégén vásárolgatni indultam, természetesen előtte végig néztem az aktuális szórólapokat, újságokat, így célirányosan kezdtem beszerző utamat, ennek ellenére egy érdekes tapasztalatot gyűjtöttem, sajnos a bankkártyám legnagyobb bánatára. A nap végén amikor hazaértem leültem, végignéztem a zsákmányomon és elgondolkoztam miért is vettem meg mindezeket?
Hát be kell vallanom egyik válasz sem volt őszinte!
Bementem több boltba, de bizonyos üzletekben – hiába volt szuper akció, nagy választékkal – nem vásároltam, ellenben volt két üzlet ahol nagyon sokáig elidőztem. Rájöttem arra, hogy az eladó "hibája" volt. Vásárlásaim helyszínén olyan érzésem volt, hogy őszintén örültek nekem, vásárlónak. Mosolygós eladók fogadtak, olyan figyelmet kaptam, ami a mai világban – bocsánat, ha rosszak a tapasztalataim – egyre ritkább.
Miért tartottam fontosnak, hogy ezt megosszam Önnel? Gondolja végig, mennyibe kerül egy mosoly? Alapvetően nem kerül pénzbe, de ha megnéznénk azt, hogy emiatt hány vásárlótól eshet el az megdöbbentő lehet. Hiába készíttet jó szórólapot, szuper marketing akciót ha az első benyomással mindent lerombolnak.
Most biztos azt mondja magában, hogy ez magától értetődő, hogy mosolygunk, kedvesek vagyunk az ügyféllel. Ha ez így van nagyszerű és örülök, hogy ilyen jó munkatársak veszik körül és támogatják Önt és cégét.
Holnap próbálja ki, menjen be az üzletébe, vagy kérje meg rá ismerősét és nézzen körül egy kicsit külső szemmel is. Amennyiben értékesítők segítenek terméke, szolgáltatása népszerűsítésében, hívja fel a figyelmüket erre. A napi problémákba hajlamosak vagyunk belezuhanni és akarva – akaratlanul sajnos kihat a kisugárzásunkra és nem mellesleg a forgalmunkra. A sikeres üzletkötő tudja, hogy a mosolygó embert szívesen látják, jó benyomást kelt és pozitív kisugárzást nyújt tárgyaló partnere számára. Ha éppen nincs jó passzban tárgyalás előtt, gondoljon valami szépre, olyanra, ami jó érzéssel tölti el pl. Család, sikeres üzlet, stb. Fontos, hogy a pozitív kisugárzás, vagy a rossz hangulat sugárzik egy telefonhívásból, ill. levél hangvételéből.
Önnek most mi a teendője?
Legyen tudatosabb, figyeljen a környezetére, nem hiába mondják, hogy a nevetés ragadós. Legyen figyelmesebb munkatársával, ügyfeleivel, mosolyogva menjen dolgozni, higgye el, megéri! Ön és környezete is jobban fogja magát érezni és a vásárlók, ügyfeleik is szívesen lesznek az Ön társaságában. Ez több elégedett ügyfelet, visszatérő vásárlót fog eredményezni!
Nem kell ebben hinnie, próbálja ki, én pedig elzárom a bankkártyámat...
Egy ötlet:
Csütörtökön Nőnap. Egy szál virágnak, kedves szónak minden Nő örül.
Kiss Annamária
Mosolygós szép napot, nagyobb ismertséget és több ügyfelet kívánunk.
|