Az utóbbi hetekben az új magyar médiatörvénytől volt hangos az európai sajtó. Sok riport és írás született a szabályozással kapcsolatban.
2010. december 21-re virradóan kaptuk a hírt, hogy a magyar parlament megszavazta a médiatörvény tervezetét, ám az új szabályok nagy port kavartak. Európa-szerte közéleti személyiségek, politikusok fejezték ki nemtetszésüket, valamint hazánkban is több szakmai és civil szervezet tiltakozott. Mielőtt belekezdenénk, fontos leszögezni, hogy ez a hírlevél nem véleményezés, csupán egy összegzés a témában.
Lássuk hát a – zömében negatív- véleményeket:
„ A médiatörvény a sajtó és a média teljes újraszabályozásának utolsó állomását jelenti.” Sokan a törvénycsomag egyik legnagyobb előnyének tartják, hogy azonos keretek között szabályozza az összes médiát. Ebbe beletartoznak a rádióadók, TV-csatornák, a nyomtatott sajtók, lekérhető műsorszolgáltatók és az internet.
A témához kapcsolódóan érdemes megemlíteni, hogy a KRESZ változásainak ügyében már 2010-ben olvashattunk híreket, főként az óriásplakátok elhelyezésének és méretének szabályozásáról. A cikkekben leírtak szerint a KRESZ módosítása után közutak mellett több, mint 50, autópályák mellett több, mint 100 méteres távolságban lehet elhelyezni óriásplakátot, melynek nagyságát is csökkenteni kell, viszont az óriásplakát-helyeket értékesítő cégek attól tartanak, hogy a felületek értéke nagymértékben csökkenhet. Ráadásul a közlekedési hatóság a szabálytalankodó cégeket a reklámok eltávolítására kötelezheti, illetve akár félmillió forintos bírságot is kiszabhat rájuk. „Szakmai becslések szerint 51 ezer közterületi reklámhordozó található az országban, ennek 7-8 százaléka van az utak mellett.” Ezek az óriásplakátok pedig darabonként a tervezést és a kihelyezést beleszámítva többszázezer Forintba kerülnek. Valljuk be, autókázás közben inkább az utat figyeljük, nem pedig ezeket a hirdetéseket. Mindezeket szem előtt tartva nem alaptalan az óriásplakátos cégek félelme.
.jpg)
A jelenlegi médiatörvényben a szórólapozásra vonatkozó szigorítások nincsenek, így bízunk abban, hogy munkánkkal a jövőben is segíthetünk vállalkozása sikereit tovább növelni!
Internetes forrás: origo.hu
Üdvözlettel:
György Viktória
|